Monday, January 25, 2010

kembali aktif

Sebenarnya sudah agak lama aku tidak menulis di blog ini. Bukan sebab malas tetapi disebabkan kekang masa dan kerja yang bertali arus membataskan peluang aku untuk berkarya. Ada orang berpendapat orang yang gagal adalah orang yang suka mencari alasan dan orang yang berjaya adalah orang yang sentiasa mencari penyelesaian. Aku ingin menjadi orang yang mencari jalan penyelesaian. Semoga diperkenanan. Amin.

Aku mula berjinak-jinak dengan blog pada pentengahan tahun 2008. Pada masa itu aku tengah bergelut dengan pengajian masters di Perth. Tetapi setelah mendapat inspirasi untuk menulis dari sahabat-sahabat yang aktif menggunakan blog, aku mula berminat untuk menulis. Thanks to my friends Ina and Sya.

Secara peribadi, aku percaya menulis secara langsung dapat membentuk pemikiran seseorang. Menulis pelbagai genre memerlukan seseorang seseorang itu mengunakan corak pemikiran yang berbeza bagi menzahirkan sesebuah penulisan. Sebagai contoh bagi menghasilkan sesebuah karya yang berbentuk futuristik seseorang itu mesti berfikir cara kreatif. Melalui pemikiran kreatif, seseorang itu mampu untuk menghasilkan penulisan yang langkaui ruang dan masa.

Secara jujur, aku akui bukan mudah untuk menghasilkan satu penulisan yang bermakna. Itulah yang sedang aku alami sekarang ini. Aku mempunyai banyak idea mengenai research yang bakal aku lakukan. Tetapi buat masa ini, aku mempunyai masalah untuk menzahirkan dalam bentuk penulisan. SV dh berkali-kali berpesan supaya aku mula menulis dari sekarang idea tanya aku ada ini lebih jelas. The most popular quote from my SV 'Keep on reading and dont forget to write. That will help you shape your research'

Insyaallah, aku akan tidak pernah putus asa untuk meneruskan perjalanan aku di bumi Wellington ini. Amin...

So never give up Siti..

No comments:

Post a Comment