Tuesday, January 17, 2012

The man in a blanket

'The Blanket Man'
(gambar adalah dari http://www.arcx13.com)
Sebelum aku mengambil keputusan untuk menyambung pengajian di Wellington, aku ada mencari-cari maklumat mengenai Wellington, apakah tarikannya, makanan halal, dan kemudahan awam. dalam aku mencari maklumat tersebut aku terbaca satu link yang menyatakan salah satu ikon di Welly adalah Blanket Man.

The Blanket Man adalah antara orang gelandangan di Wellington. Tempat sasarannya adalah di kawasan sekitar Courtney PL. Walaupun dia merupakan seorang yang 'homeless', tapi dia bukan jenis yang suka meminta-minta atau mengganggu orang awan. Dia hanya dengan dunianya. Tubuhnya dibaluti selimut yang tidak pernah lekang walaupun matahari tegak di atas kepala. Tugasnya seharian hanyalah duduk di kaki lima kedai sambil memperhatikan orang awan yang menjalani kehidupan seharian. Sungguh pun begitu dia lengkap dengan IPOD sebagai aksesori!! In fact aku pun takde IPOD tau!!!

Ahad yang lepas beliau telah disahkan meninggal dunia di Wellington Hospital. Maka tamatlah riwayat salah satu ikon di bumi Wellington. Courtney Pl wont be the same after this. Yang pasti setiap yang hidup pasti akan merasai mati tak kiralah sama ada seseorang itu miskin, kaya, cantik, hodoh, islam, atau pun kafir....Janji Allah itu pasti.

No comments:

Post a Comment